3/29/2012

Ajatuksia ja asiaa hiuksista

Aloitetaan ihan faktoista, siitä että haaveilen ilmavista, tuuheista ja pitkistä hiuksista - olen aina haaveillut. Kuten varmaan monet muutkin. Tunnen kateuden ja ihailun tunnetta, kun nään jollain ihmisellä hyväkuntoiset, tuuheat ja pitkät hiukset. Enemmän kuitenkin tunne kääntyy ihailun puolelle ja saatan jopa miettiä mielessäni että pakko sanoa tolle tuntemattomallekkin kuinka ihanat hiukset sillä on - yleensä kuitenkin jänistän. Mun mielestä hiusten ei des tarvitse olla niin pitkät, kunhan on edes puolipitkät - sekin on jo jotain verrattuna siihen tilanteeseen missä itse nyt olen. Tässä kohtaa pitää voivotella, miten itselläni on ohut ja lasimainen hiuslaatu ja pidennykset. EI HYVÄ YHDISTELMÄ! En tiedä kaikista, mutta omien kokemusteni perusteella voin sanoa, että te joilla on samanlainen hiuslaatu kuin mulla, älkää ryhtykö tähän pidennysrumbaan, vaan kootkaa kärsivällisyytenne kasaan ja kasvattakaa. Olisinpa ollut yhtä fiksu pari vuotta sitten.. Koska tuolloin hiukseni näyttivät samanlaiselta kun oikealla puolella olevat vaaleahkot hiukset (allaoleva kollaasi vas.) ja jos olisin jatkanut kasvattamista mulla saattaisi olla nyt paljon pitemmät hiukset.
Clip-on pidennyksien käyttö on rasittanut mun ohutta hiusta niin paljon, että mua hävettää näyttäytyä omilla hiuksillani, joka on tosi ikävää.. Tosin kyllä mä ystävien kanssa pystyn ottamaan hiukset pois, mutta siltikin mua hävettää jonkin verran. Mun omat hiukset on ketkeilleet eripituisiksi ja ohentuneet järkyttävästi. Toissapäivänä kohtasin pelkoni ja napsin tukkaa lyhyemmäksi luopuen 2 vuoden takaisista huonoista latvoista ja sitä enemmän pituudesta. Uskokaa tai älkää, en ole uskaltanut edes kampaajalle siitä lähtien, kun aloitin pidennysten käytön) Jos joku pyytäisi mua ottamaan kuvan omista hiuksista tänne blogin puolelle, kieltäytyisin välittömästi. Ilman meikkiä mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia näyttää pärstääni täällä, mutta ilman pidennyksiä, sitä ette valitettavasti tuu saamaan, koska se on herkkä ja heikko kohta mulle - vaikka yleensä voinkin nauraa sille mutta silti se harmittaa ja mietityttää. Itse kannatan kaikenlisäksi paljon luonnollisuutta ja en pääse pidennyksistäni millään eroon, miten tekopyhää.. Monet kyselee kuinka pitkät mun omat hiukset on ja nyt saatte tietää, pisimmät ja ohuimmat hiustenpäät ulottuu vähän yli kaulan. Jee mahtavaa, pääsenkö koskaan pidennyksistä eroon tällälailla? En, mutta en myös voi olla ilman niitä julkisilla paikoilla. Otan ne aina heti pois kun pääsen kotiin ja yritän pitää niitä mahdollisimman vähän vapaa-ajalla. 

Nyt otan paljon ideoita ja vinkkejä vastaan liittyen hiustenkasvatukseen, sillä tarviin niitä kipeesti. Te jotka ootte onnistuneet tässä operaatiossa tai kellä operaatio on käynnissä kertokaa vinkkejä, kertokaa omia tilanteitanne, samaistukaa ja tukekaa. (Tuki ja samaistuminen kuulostaa hassulta tässä tilanteessa, mutta mua kiinnostaa hirveästi teidän omat kokemukset, mokat ja onnistumiset.) Esim. minkälaisia hiustenkasvu vitamiineja te ootte syöny ja onko auttanut ja minkälaisia hiustuotteita ootte käyttänyt. Nyt kaipaan erityisesti vinkkejä niiltä, joilla on ohut hiuslaatu ja luonnonkiharat! Kihara tukka on ongelmallinen pidennysten kanssa, koska en jaksa koskaan kihartaa pidennyksiä, joten tyydyn niiden suoristamiseen. Ja tästähän mun tukka on ehkä eniten kärsinyt pidennysten lisäksi.


Ylläolevaan kollaasiin oon koonnut vasemmalle vaaleiden hiusten vaiheita ja oikealle puolelle kuvia, joissa pidennyksistä tuli addiktio mulle ja tummempi väri tuli kehiin. 

(VAS.) Tosiaan tuona kesänä olin kasvattanut tyvestä omaa hiusväriä, maantienharmaata siinä toivossa, että hiusten kunto paranisi ja uskaltautuisin istumaan kampaamotuoliin kuolleiden latvojen leikkaamiseen. Nyt jos saisin palata ajassa taaksepäin, olisin leikannut huonot latvat välittömästi pois ja lähtenyt vaalentamaan vähitellen raidoilla hiuksiani niin, että kuitenkin juurikasvua ei olisi pitäny värjätä vaan se olisi luonnistunut värin joukkoon raidotuksella, joka lähtee tyvestä. Mutta minä tietysti ystävääni seuraten kiinnostuin pidennyksistä ja hullaannuin niihin. (Ystävälläni on kuitenkin ihana vahva hiuslaatu, joten tilanne oli aivan eri kuin mulla, sillä hänen hiuksensa eivät juuri ole kärsineet. Kasvaneet vaan entisestään.)
   (OIK.) Seuraava vaihe oli ensimmäiset hiustenpidennykset, tumma väri ja otsatukka. Siitä se hullu oravanpyörä sitten lähti. Ensin värjäsin tummaksi, koska pidennykset olivat liian tummat ja en ottanut huomioon punapigmenttiäni joten hiuksistani tuli purppuran punaiset. Itkua vääntäen lätkäsin heti mustan värin päähän ja siinä sitä sitten oltiin, goottityttönä. No ei nyt sentäs, siitä lähti otsatukkaidea, joka antoi jonkinlaista särmää tohon hiustyyliin. Tosin välillä en tajunnut leikata otsatukkaa vaikka se kuinka roikkui silmillä :D Tätä hiusvärirumbaa on jatkunut puolenvuoden välein, juuri kun olen päässyt yli liian tummista hiuksista ja hiukset alkavat olla sopivan väriset, kuten myös pidennykset istuvat paremmin eivätkä ole liian pitkät - niin sitten on aika ostaa uudet pidennykset, koska vanhat ovat liian hamppua.. Taas tilaamani pidennykset ovat liian tummat ja värjään oman tukkani jne.. Tälläistä oravanpyörää tää on nyt ollut pari vuotta ja oon niin kyllästynyt tähän rumbaan ja kaipaan muutosta. Oon tilaamassa pidennykset parin päivän sisään ja haluun kuulla teidän mielipiteitänne ja ajatuksia :) Teksti saattaa olla vähän sekava ja tekstin punainen lanka voi välillä olla vähän hakoteillä. Koska painin vieläkin kuumeen kourissa ja väsymystä ja stressiä on kertynyt jonkin verran, mutta toivottavasti teksti oli kuitenki jonkin verran luettavan arvoista ja ymmärrettävää. :) Toivon että luette ja otatte kantaa allaoleviin vaihtoehtoihin.

Nyt oon miettinyt neljän vaihtoehdon välillä..
1. Jatkan keskitummien hiusten linjalla ja yritän taittaa sävyä enemmän suklaan ruskeaan ja ehkä hieman raidottaa. Pidennykset tietysti samalla kaavalla.
2. Leikkaan otsatukan.
3. En värjää enää omia hiuksiani ennen kesää ja annan kesän vaalentaa mun omia hiuksia ja ostella pidennyksiä sen mukaan. Sitten loppukesästä aloitan raidoittamisen ja yritän vaalentaa hiuksiani niin, että juurikasvua ei tarvitse värjätä vaan se sointuu vaaleaseen tukkaan raitojen keskelle.
4. En suoristele hiuksiani vaan tilaan kiharat pidennykset ja soinnutan omat kiharani pidennysten joukkoon.

Miltä kuulostaa? Mikä kuulostaa parhaimmalta? Muita ideoita otetaan vastaan :)
-Linda

51 kommenttia:

  1. mun mielestä ykkönen kuulostaa parhaimmalle! :) vaikka kaikki kyllä hyviä ideoita !

    http://laura-behindblueeyes.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. "Biotiini on siis vaikuttava ainesosa lähes kaikissa tuotteissa, jotka lupaavat vahvistaa hiuksia ja kynsiä. Nämä tuotteet ovat kuitenkin yleensä vain rahastusta, koska niiden sisältämä biotiinimäärä on todella alhainen. No jotkut tarkkanäköisimmät hiustenkasvattajat huomasivat tämän "huijauksen" ja siirtyivät kissoille ja koirille tarkoitettuihin valmisteisiin, joissa biotiinipitoisuus on huomattavasti runsaampim mutta hinta myös tosi kova. Itseäni jäi nakertaan tää asia aika pahasti ja reippaana googlaajana tilasin sitten itselleni purnukan hevosille tarkoitettua biotiinia. Purnukka on montamonta kertaa riittoisampi, halvempi ja tehokkaampi, kuin ns. tavalliset valmisteet."
    -Pätkä kaverini blogista ja en nyt linkittänyt sitä, kun ei ole välttämättä tarkoitettu ihan yleiseen levitykseen. Hänellä on siis sairaus, joka vaikuttaa hiuksiin, joten siksi tutkinut asiaa.

    Ei oo just nyt onneks itelläni nää asiat ajankohtasia. Mutta on mullakin ollu heikot aikani, kun sairaus ja stressi vei kaikki hiukset. Muistatkin ehkä mun ysiluokan sellasen ihan ihan lyhyen poikatukan -.-

    Itse aloitin silloin ysin talvella sitten syömään sellaista valmistetta kuin Evonia ja käyttämään heidän shamppootaakin myös. Muistaakseni paljon halvempaa kuin Priorin, jota käytin kasilla pahimmassa sairauden vaiheessa (ei auttanut kyllä sitten yhtään! Mutta just sairaus vaikutti varmaan) Ja paljon vaikuttavampaa kuin proparin, johon vaihdoin priorinin kalliin hinnan takia.

    Eli toi Evonia siis autto kaikkein parhaiten ja nyt parissa vuodessa kasvanu siitä poikatukasta tähän! Plus näitä hiuksia tuntuu olevan ihan liikaakin! Mä käytin sitä Evoniaa n. 8kk eikä sit enää tarvinnut ollenkaan. Tosin mun oma hiuslaatuni on aina ollut todella vahva ja muutenkin paljon hiusta, mutta lasiset nämä munkin ovat :(

    Ja anteeks vielä tästä sekavasta kommentista, mutta ei täältä koeviikon kirjojen keskeltä oikein parempaan pysty :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo määkin oon noita biotiineja ja kalanmaksaöljy hommeleita syönyt mutta en oo oikein huomannu muutosta.. Mielenkiintoista kuulla, kiitos vinkeistä noita voisi kyllä kokeilla! Surullista kuulla sairaudesta, joka on vaikuttanut hiuksiin noin :( Ei ollut epäselvä kommentti, kiitos paljon vaivannäöstä:)

      Poista
  3. Kannatan kolmosta, koska siinä sun omat hiukset kärsis kaikista vähiten :) Kyllä se siittä ajan kanssa!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo muakin jotenkin kutkuttais toi kolmonen :) Toivotaan niin!:D

      Poista
  4. Vaaleet hiukset ja otsatukka! sopis tosi hyvi:) noi kiharapidennykset voi olla aika hankalat koska se ero pidennysten kiharoilla ja sun omilla kiharoilla voi olla aika huomattava:s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm.. enpä tullukkaa ajatelleeks vaaleisiin hiuksiin otsatukkaa :) Nii tottahan toikin, tuli todistettua tänään kun yritin saada mahd. siistiksi omia kiharakutriani kiharrettuihin pidennyksiini hah :D

      Poista
  5. Pakko sanoo! Ei lehtien naisilla tai muutenkaa julkkiksilla oo sellasii hiuksii miltä ne näyttää kuvis :) Yhtä lättäpäitä nekin on aamusin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta, mutta vaikuttaa se hiusten paksuus tohon asiaan aika paljon, sillä mulla on niin ohuet hiukset että niitä on vaikea saada kuohkeeks.. Tässä postauksessa kyselinkin neuvoa sellasilta, jotka on vängänny saman ongelman kanssa että olisko niillä jotain hiustenhoitovinkkejä ja tuotteita ongelmaan.. :)

      Poista
  6. Toi 3. tai 4. kuulostaa parhaimmalta vaihtoehdolta :-) Vitsi noi pidennykset oli niin hienot sulla ja sopi sulle (oikee alalaita) :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin tykkäsin noista, mutta aina ei onnistu uusien pidennysten kanssa samanlailla.. :(

      Poista
  7. Todella ihana tämä postaus,, ja sinulla on ollut aivan ihania erilasia hiustyylejä ja kaikki ovat käyneet sinulle ! :)<3

    VastaaPoista
  8. Siun kuvien kollaasin, alemman rivin vasemmalta neljäs kuva, jossa sulla on tummat hiukset ja otsatukka: kuinka joku voi olla noin kaunis<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa mä taas pidän sitä ehkä rumimpana kuvana noista mutta mielenkiintosta nähdä miten ihmiset ajattelee erilailla, kiitos:)

      Poista
  9. Siis mä kärsin ihan täysin samasta ongelmasta! Olipa jännää lukea sun tekstiä, ihan kun olisin itse kirjottanut...Mulla on tuo sama hiustenpidennysoravanpyörä meneillään, enkä tiedä yhtään miten siitä pääsisin pois. Omat hiukset on ohuet ja menee tosi nopeesti huonoon kuntoon jos yhtään antaa kasvaa pidemmiksi. Mun normipituus hiuksilla on siis sellainen olkapäälle ulottuvat... Oon koittanut syödä nyt muutaman kuukauden ajan lisäravinteita ja musta tuntuu et ne ois voinu ihan inasen verran auttaa? Tai sit se on vaan mun omaa toiveajattelua... Mut kun hiukset ottaa nipuksi käteen niin ihan kun ne tuntuis astetta vahvemmilta :D Joten et tosiaan oo yksin tän "ongelman" kanssa!

    Mun mielestä sun kannattaa tehä niin kun itsestä parhaalta tuntuu ja käydä vaikka kysymässä kampaajalta vinkkiä, ne osaa aika usein auttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa ihanaa että en oo ainoa!:D Joo sama mulla sillon, ennen kuin otin hiustenpidennykset käyttöön että vaikka kasvoi pituutta niin latvat oli aina vaan niin huonot että sama mitä ne kasvaa olisi pitäny leikata heti parin kk päästä pois.. Joo kampaaja osais ehkä parhaiten auttaa, mutta en uskalla näyttää omaa pehkooni kun saan satikutia hah noeinyt sentäs muttajoo kaipa se on ihan omien hiusten hyvinvoinnin kannalta parasta koota itteni sinne kampaajalle nöyränä :)

      Poista
  10. En tiiä mikä on parasta sinun hiuksille, mutta sun hiukset ainakin noiden lyhyempien ja vaaleidenkin versioiden kanssa on paremman näköiset kuin mitkään hiukset tuosta ylemmällä olevasta "julkkisten" hiuskollaasista!

    Oikeesti jätä pidennykset poies ja ihan anna luonnon kasvattaa hiuksiasi!! :)

    ps. tosi kiva täää sun blogiiii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa mielenkiintosta kuulla tollasta, kun ite oon ihan erimieltä asiasta, mutta kiitos!:) Ääh ne on niin vaikea jättää pois, en kehtaa liikkua ilman niitä, jos näkisit tukkani niin varmasti vaihtaisit kantaa.. :D Kiitos paljon:)

      Poista
  11. Mun vinkit on että vältä viimesee nasti fööniä, suoristusrautaa ja kihartimia. (Ite onnistuin föönillä pilaan hiusteni latvat tänä talvena.)
    Sitten kannattaa värjätä kampaajalla ja valita mieluiten joku ruskee väri, koska vaalentaminen tappaa hiuksia aina :D
    ja sitten vielä se, että kannattaa käyttää kaikkia mahollisia hiustuotteita. latvahoitoo(repair rescuen) ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja tehohoitoja ja hiusmaskeja, koska niillä latvat saa pysyyn terveinä. Sitten hiuksia ei tarvi leikata eikä ne katkeile omia aikojaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä oon yrittäny vältellä just fööniä, mutta joskus tulee niin kiire että se on ainoa vaihtoehto ja se on myös ainoa vaihtoehto jonka oon keksiny että saisin hiukset edes vähän tuuheemmaks ja kuohkeemmaks :D Suoristusrautaa on aika pakko käyttää tän kiharan pehkon kanssa.. Jaa-a saa nähdä mitä tästä tulee, annanko auringon tehdä vaalennuksen ja sitten pistellä vaaleita raitoja saa nähdä! Pitää tutkiskella hyviä hiustuotteita, että mitkä sopis tälle tukalle ja tehonaamioita käytän aina kuin saan aikaiseksi :D Kiitos vinkeistä!

      Poista
  12. ainiin ja ite otin käyttöön just sinkki tabletit. eli apteekista vaan kysyin jotain sinkki ravintolisää. pitäs kuulemma auttaa hiusten ja kynsien kasvuun ja vähentää hiusten irtoilemista.

    VastaaPoista
  13. Tosi kiva postaus :)! Mun mielestä sulle sopii tosi kivasti noi hiukset missä sulla on toi kultainen liivi ja sit kans noi missä katot kameraan ja kalliota on taustalla. Mä en oikeen tiiä mitään erikoisempia vinkkejä mutta paras ois varmaan et antaisit vaan niiden kasvaa :)! Ihania kuvia muuten susta, oot tosi nätti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo määkin kaipailen niitä.. Jooh kiitoksia :)!

      Poista
  14. Mulla kävi joskus vähän erilailla, nimittäin olisinko ollut... 13, eli noin 5 vuotta sitten, kun vaalensin kotona hiukset värinpoistolla. Mulla on hauras ja semi luonnonkihara hius ja voit kuvitella että hius _paloi_. myös käytin suoristusrautaa ilman suoja-aineita. Sillä seurauksella että mun hiukset oli hamppuset ja löyty hirveesti sieltä täältä katkenneita pörröttäviä hiuksia, varsinkin hiusten pääliosassa. Kampaajalla kun kävin myöhemmin värjäämässä ja leikkaamassa vähän huonoja pois (ainin ja ei unohdeta että mulla oli tähän aikaan polkkatukka) kampaaja kysy multa että "mitä sä oot oikeen tehnyt näille hiuksille?" Että joo. Noh, menihän siinä ainakin parisen vuotta ennen kun hiuksista tuli siedettävät. Ostin shampoita kampaamosta jotka on syväkosteuttavia ja rakennekorjaavia, erityisesti joicon tuotteet toimi mutta hintaakin on paljon. Tämän ajan pidin hiuksia suurimman osan ajasta vaan kiinni koska en halunnut niitä näyttää. Nyt hiukset on ihan ok:t, enkä tee niille koskaan mitään, en suorista, max. 1-2 kuukaudessa ja hädintuskin harjaan. Pointti on että hiukset pitää jättää rauhaan ja olla vaan kärsivällinen ja odottaa. Parasta mitä niille voi tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh kylläpäs kävi.. paskasesti :S Oon kattelu sun hiuksia sillä silmällä miettien että wau, tossapa on kiva tukka, joten sun parin vuoden kestäminen tuotti tulosta! Kiitos vinkeistä! Vaikka sun pointtina onkin, että hiukset pitää jättää rauhaan ja olla kärsivällinen ja odottaa - niin pidennysten ja luonnonkiharoiden kanssa tää on vähä monimutkasempi juttu koska mä en koskaan pystyis pitää parisen vuotta hiuksia suunnilleen vaan kiinni.. Yks juttu jäi ihmetyttään, se että mikset harjaa, sehän vilkastaa pään verenkiertoa ja samalla hiustenkasvua ja hyvinvointia :O

      Poista
    2. Oikeestaan varsinkin sillon kun hius on märkä, harjaaminen venyttää sitä hiusta ja vaurioittaa sitä. Kuivanakin harjaaminen ei oo aina hyväks koska se repii hiuksia jne. Päänahan hieronta on hyvä juttu just ton verenkierron vilkastamisen takia. Tietysti ei oo hyvä jos hiuksista tulee takkuset, sen verran tulee harjata ettei hiukset oo sotkussa joten kyllä mäkin hiuksiani harjaan jos oikeasti tarvitsee mutta muussa tapauksessa en. + En tykkää harjata koska mun hiukset on kuitenkin hieman laineikkaasti luonnonkiharat tai miten ikinä sen sanoo, ja kun se "rakenne rikkuu" ja niistä tulee ilmavat se näyttää lähinnä höttöseltä.

      Poista
    3. Aivan, täysin uutta asiaa mulle, enpä tiennytkään :)

      Poista
  15. Mulla on kans samallainen ongelma! Mun hiukset on kans tosi ohuet, ja föönin käyttöö ei vaan pysty välttää koska se saa näyttään ne ees siedettäviltä ja vähän paksummilta. Ja tuntuu että siin ei oo mitään järkee kun menee kampaajalle leikkauttaan huonot latvat pois, kun ne kasvaa kuitenkin sit aina ihan yhtä huonoina takas! ja mun mielestä toi 3 vaihtoehto kuulostais hyvältä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joojoo just niin sama kun mulla!:D Kiitos mielipiteestä!

      Poista
  16. musta sun hiukset on just täydelliset tossa kuvassa missä sulla on tollane punane pitsipaita ! 1. vaihtoehto sopis musta sulle parhaite, mut en sit tiiä et onks se paras maholline vaihtoehto just hiusten hyvinvoinnin kannalta.. mutta oot sen verran kaunis tyttö et sulle sopii melkein millaset hiukset vain !:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mustakin toi on onnistunein pidennysprosessi mitä on ollut - mutta aina ei vaan uusia pidennyksiä tilatessa voi saada samanlaista lopputulosta kun viimeks kun oon tilaillu nii eri paikoista vielä :( Kiitos kuitenkin paljon ja kiitos myös mielipiteestä!:)

      Poista
  17. minulla ei ole ohuet hiukset mutta huono kuntoiset kyllä, olen koittanut kaikkia naamioita ja erinlaisia purnukoita hiusten hoitamiseen mutta hiukset ovat vieläkin samassa pisteessä :S kannattaa ottaa pidennykset pois ainakin kesäksi ja pitää vaikka hiuksia nutturalla mutta otsatukka sopii sulle tosi hyvin nii leikkaa se ainaki:) vähä vaaleempi väri on sulle tosi passeli niinku tummaki mutta sinuna värjäisin hiukset suklaanruskeella tai melko vaaleella:) mahollisimman vähä hiuksia kai pitäisi rasittaa väreillä,suoristamalla niitä tai föönaamalla mutta kun itse en voi olla suoristamatta omia hiuksia koska muuten ne ovat epämääräiset laineet :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa ihmeellistä, yks lukija anto mulle vinkkiä et käy kampaajalla kysymässä mikä olis parasta - joten tuputan tota vinkkiä myös sulle heh vaikka ite oon tällänen pupupöksy etten oo varma uskallanko mennä näyttää näitä hiuksia edes kampaajalle!:D Joo toi olis kyl yks hyvä, mutta mm.. entie pidemmistä hiuksista saa vaan jotenkin enemmän itsevarmuutta miten oudolta se kuulostaakin! Kiitos mielipiteestäs ja vinkeistä, otsatukka on kyllä mietinnässä :) Joo määkään en voi oikein olla suoristamatta kun ne sojottaa niin epämääräsesti joka suuntaan kun mullakin on laineet!:D

      Poista
  18. Näytin kampaajaäidilleni tätä ja hän totesi clip on- pidennyksien olevan hiuksiesi ehdoton ongelma. Ne huonontavat hiusten laatua eikä katkeilleet hiukset pääse kasvamaan. Sen sijaan hän suosittelisi erilaisia hiuksiin jätettäviä hoitoainesuihkeita(joita käyttämällä pääsin itsekin eroon suoristusraudasta) ja halutessasi hiuksia tuuheentavia hoitosuihkeita. Uskon, että pääset pidennyksistä eroon ja saat omat, pitkät hiukset, jos uskallat rohkeasti aloittaa teho-operaation hiuksiesi hoitamiseksi:) tsemppiä! Ps. Sulla on aivan ihana blogi, tätä ei vaan voi olla lukematta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa kiitos vaivannäöstä, että näytit tämän hänelle :) Joo totta, asiaa. Ääh en mie jotenkin uskalla siinä on jotenkin niin hirvee kynnys vain lopettaa niiden käyttö.. Kiitos paljon ja mukava kuulla!:)

      Poista
  19. Itse olen käyttänyt PRIORIN kapseleita joita saa apteekista ja nyt puolen vuoden kuurin jälkeen tyvi on huomattavasti vahvempi ja kiiltävämpi kuin latvat ja hiukset ovat kasvaneet huimasti.
    Itsellänihän on todella luonnonkihara tukka ja kuvien perusteella saman tapainen kuin sun joten suosittelen etenkin seuraavia aineita hiusten hoitoon oman kokemukseni ja kampaajien suosittelemana (itsehän olen käynyt aiemmin parturi-kampaaja koulua, mutta en valmistumiseen asti):
    KERASTASE NUTRITIVE (lämpösuojaava hoito, aktivoituu lämmön vaikutuksesta. Sitä käytetään suoristusraudan ja hiustenkuivaajan kanssa ja se laitetaan pyyhekuiviin hiuksiin ennen lämpökäsittelyjä. Voidemainen.)
    REDKEN EXTREME ANTI-SNAP (latvasuoja hoitoaine. tarvii levittää vain pieni määrä latvoihin ja ei saa huuhdella. Pullo on tosi riittoisa, itselläni ensimmäinen kesti 1,5 vuotta ja näin olen päässyt eroon kaksihaaraisista ja katkeilevista hiuslatvoista.)
    REDKEN REAL CONTROL (suihkun yhteydessä käytettävä hoitoaine. selvittää ja jälleenrakentaa hiuksia. Aivan loistava hoitoaine! hiukset tuntuvat sen jälkeen tosi pehmeiltä ja sileiltä ja ei tarvi pahemmin lakkaa käyttää.)
    REDKEN ALL SOFT HIUSÖLJY (tehostaa jätettävien hoitoaineiden vaikutusta. kannattaa erityisesti painotus pitää latvoissa, sillä ei kannata laittaa aivan tyveen asti jos ei halua hiuksien ''lässähtävän'', kysehän on kuitenkin hiuksöljystä.

    Jotta hiuksesi kasvaisivat ja latvat eivät kärsisi niin paljoa niin on tärkeä vähentää muotoilutuotteiden niinkuin muotovaahdon ja lakan käyttöä. Esimerkiksi jos käsittelet paljon hiuksia suoristusraudella ja kihartimella niin edellisen päivän lakat eivät todellakaan tee hyvää hiuksillesi...
    Hiuksethan tulisi leikata 2-3 kuukauden välein, mutta itse olen poikennut tästä säännöstä niin että leikkautan ne 4 kuukauden välein. Kasvatin hiukseni tasapitkiksi, se vaikutti paljon koko hiusten ulkomuotoon kun ei ole enää mitään kerroksia.
    En usko että pidennykset ovat välttämättä se ongelman ydin, suosittelen lähinnä vain kunnon hoitotuotteita hiuksillesi, niin hiuksetkin kestävät klipsujen painoa paremmin eivätkä sitten katkeile. Puhun kokemuksen kautta, sillä itse olen käynyt vaikka minkälaisia pidennysrumpia läpi. Hiusklipsujen vähentäminenkin auttaa asiaa kun niitä ei aina laita niin paljoa.

    Onnea hiustenkasvatukseen ja toivottavasti saat sellaiset hiukset kuin haluatkin! :)
    Pitkä selitys, mutta toivottavasti tästä on apua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että joku jaksaa nähdä vaivaa. Pitää ottaa selvää tuotteista ja mistä saa ja kokeilla joitakin! Ite en käytä juuri yhtään muotoilutuotteita, koska koen ne ihan turhiksi joten niistä ei ainakaan oo pelkoa :D Mä kävin viimeks kampaajalla apua onkohan siitä 2 vuotta.. Joo oon ommellu klipsejä yhteen, jotta ei tulis laitettua niin paljoa klipsejä päähän :) Kiitos paljon pitkästä kommentistasi ja vinkeistä!:)

      Poista
    2. No stockmannin ja sokoksen kampaamopuolelta esimerkiksi saa :) Hairstoret ja pienemmät kampaamot on ainoat mistä ei saa. Hinnathan toki ovat aina kalliita..mutta niinhän sitä sanotaan että ''laadusta saa maksaa''.
      Ja luulempa että pian uskallat sinne kampaajankin penkkiin, kaikista pahin on itse lähteä saksimaan omia hiuksiaan kun ei tiedä oikeita tekniikoita ja ottaa helposti liikaa.
      Kampaajat kuitenkin ovat nähneet erilaisia tilanteita ja varmasti eivät katso mitenkään kieroon jos menet sinne vain rohkeasti (: hiuksethan eivät kasva kuin keskimäärin sentin kuukaudessa ja kampaaja näkee kyllä suoraan mistä kannattaa ottaa! =)

      Poista
    3. Juu no pitää alkaa pitään silmällä mitä missäkin mikä maksaa ja kattella paremmi noita tuotteita ja alkaa valmistuu henkisesti siihen kampaajakäyntiin.. kiitos!:)

      Poista
  20. Mulle tuli oikeesti kauheen pahamieli ku luin tota sun tarinaas noista hiuksista. Olin aina ollu niin kateellinen noille sun omille luonnollisille vaaleille hiuksilles,koska ite tein joskus just sen virheen,että menin värjään mun omat aika vaaleet maantien väriset hiukset tummanruskeiks..ja sitä kadun vieläki..Olin oikeesti aika järkyttynyt kun sitten huomasin yhtenä päivänä sut kaupungissa ja olit vetäny tummaks hiukset ja hankkinu pidennykset(ei sillä,että ne ei ois sopinu sulle),mutta aavistin jo silloin,että tuut joskus katuun sitä. En ite tiiä mitä sun pitäs tehä tässä tilanteessa,koska mulla ittelläni on kans edellee tummaks värjätyt hiukset ja käytän pidennyksiä,kiharran ja suoristan,mutta heikkoja ja ohuita hiuksia en omista. Oon ainaki ite huomannu sen kuinka hiustenvärjääminen oikeesti heikentää hiuksia,joten jos oisin sää,nii lopettaisin värjäämisen kyllä välittömästi...Antaisin hiusten(vaikka se tosi pitkä prosessi onkin) kasvaa rauhassa ja niin,että vaikka rumaa(?) juurikasvua tulisikin antaisin sen vaan olla ja ostaisin pidennykset hiuksiin sen värisinä mitä ne sitten ikinä ovatkaan,eikä että mennään pidennysten sännöillä ja värjätään omia niiden mukaan,kuitenki pidennyksetkin voi aina varmaan palauttaa ja tilata uudestaan oikean/vaaleamman sävyn..Toi kuullostaa kyllä tosi pahalta ja surulliselta,että et voi ottaa pidennyksiä pois ihmisten ilmoilla,koska pidennysten pois ottaminen ois tässä tilanteessa se ainoo ja oikee ratkasu..:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä värjään tosi harvoin hiuksiani, oikeestaan vaan pakkotilanteissa kun pidennyksiä ei voi enää palauttaa ja ne on liian tummat, sillon aina lähen tohon värjäyskirteeseen kun lopputulos on ei toivottu punainen ja sitten tulee mustat hah :D Nykyään osaan olla viisaampi ja katsoo tarkasti että otan varmasti kylmän värin. Mutta muuten oon kans samalla linjalla ollu että en värjää paitsi ehkä saatan raidottaa ja saa nähdä tuleeko joskus vaaleat pitää funtsia tätä juttua ihan kunnolla ja ehkäpä joku päivä nöyränä marssia kampaajan puheille oman pehkon kanssa.. :) Mielenkiintosta kuulla, että oot myös kokenu tän omakohtasesti (eisillä että maailmassa ei olis muita ketkä olis) mut jotenki vaa kiva, että tulit jakaa ton kommentin tänne nyt alko kiinnostaa hirveesti että kuka oot hah :D

      Poista
  21. oot iha sairaan nätti tos alarivin keskel olevas kuvas! sopii tosi hyvin suora otsatukka ja pidennykset, ja tumma tukka muutenkin! vautsivau!

    VastaaPoista
  22. Täällä yksi ohuthiuksinen ja luonnonkiharat omistava tyttö. Rupesin joku vuosi tai pari sitte käyttämään Cutrin Bio+ Energen Shampoota jota saa kampaamoista ja hairstoresta, 13,90e kappale. Siitä lähtien mun hiuslaatu on muuttunut, ne on paljon paksummat, tuuheammat, vahvemmat, terveemmät, ei katkeile, ei ole sellaista haituvalatvaa, kasvaa paljonpaljon nopeammin. Tuote on tarkotettu oheneville ja kaljuuntuville hiuksille, mutta käy mainiosti hiustenkasvatuksee, sillä siinä on ainesosia jotka kiihdyttää päänahan verenkiertoa ja täten ravintoaineiden kulkua hiustuppeen jossa hius kasvaa (opiskelen kampaajaksi) En ole ainoa joka eron on huomannut tätä tuotetta käytettyään pari kuukautta jo! Ensimmäisen purkin aikana ei teho heti ala, mutta parin jälkeen todellakin huomaa eron. Nykyään mulla on pidemmät hiukset kuin koskaan ja tulen vihdoinkin saamaan pitkät ihanat hiukset :) Paksuja näistä en koskaan saa, mutta paljon tuuheammat ja paksummat kuin ennen!

    Suosittelisin että lopettaisit ihan kertakaikkiaan pidennysten käytön, se vaan ohentaa hiuksias koko ajan entisestään ja teet hallaa itelles. Leikkautat jonkun kivan mallin, vähennät mahdollisimman paljon raudan käyttöä ja hankit kunnon tuotteet. Mielellään et myöskään vaalentaisi tota päätä, vaan aina kun tarvitsee, värjäät vaan sen tyvikasvun pois, et eddes värjää muita hiuksia, vaan aina se tyvikasvu vaan. Hankit ton shampoon, värinsuojahoitoaineen ja kosteuttavan jätettävän hoitoaineen. Hankit lämpösuojan jos pakko käyttää fööniä tai rautaa. Annat mahdollisimman paljon hiusten olla ihan sellaisenaan tai pistät vaikka kiinni jos et kehtaa olla omilla hiuksillas. Mutta sä et ikinä pääse tosta oravanpyörästä jos jatkat pidennysten käyttöä. Tiedän tytön joka on viimeset 3 vuotta käyttäny pidennyksiä, ja mulla oli samoihin aikoihin kun se alotti, niin lyhyemmät hiukset kun sillä. Nyt kolmen vuoden jälkeen kun se yrittää kasvattaa hiuksiaan pidennyksiä pitäen, sen hiukset ei oo kasvanu juurikaan ja mun on jo tosi paljon pidemmät kun sen, kun olen tota shampoota käyttänyt. Joten oikeasti, jos haluat hiukses kuntoon, sun on leikkautettava nätti kiva malli millä kehtaat olla ja heitettävä ne pidennykset pois. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä, ihanaa kun jaksatte tsempata ja ottaa kantaa tähän juttuun jonka kirjoitin!:)

      Poista