4/10/2012

Cameron Diaz & Lauren Conrad / hiukset

Kirjottelin jonkin aikaa sitten ajatuksia ja asiaa hiuksista, jossa kerroin oman tilanteeni hiusteni kanssa ja sen ongelmista. Mukana löyty vanhoja- sekä uusia kuvia hiustyyleistäni parin vuoden varrelta. Te ihanat jaksoitte pommittaa mua monilla mielipiteillä ja vinkeillä, kiitos paljon!
Nyt oon saanut selkeytettyä ajatuksissani aika selkeästi siitä mitä haluan hiuksilleni. Ei enää tummia hiuksia, sillä tumma sävy tuo vaan kasvojen virhekohtia esille ja oon huomannu, että vaaleampi sävy valaisee mun kasvoja paljon paremmin enkä näytä niin synkältä. Mielessä on pyöriny paljon kollaasissa olevan Lauren Conradin hiustyyli ja sävy sekä Cameron Diazin sähäkät blondit, joita on raidoitettu. Oon myös ihan tosissani alkanut henkisesti valmistautumaan pidennysten poisjättämiseen ja marssimiseen nöyränä kampaajalle. Yks päivä ylitin itseni ja suostuin puolen vuoden jälkeen näyttämään ex-poikaystävälleni eli nykyiselle hyvälle ystävälleni omat hiukseni. Ette arvaakkaan kuinka suuri helpostus se oli! En ymmärrä miten se on ollut niin vaikeaa ennen.. Okei kuulostaa vähän ylidramaattiselta ja luulen että ette osaa samaistua, mutta jos jätän pidennykset pois kokonaan se oli ainakin ensimmäinen hyvä askel.

Oon punninnut useita vaihtoehtoja erilaisista näkökulmista. Aijon jatkaa oman värini kasvattamista tyvestä, jota oonkin jonkin aikaa tehnyt - joka on aika lähellä Lauren Conradin ja Cameron Diazin omaa väriä, jonka huomaa kummankin hiusjuuresta. Yks juttu tässä vaan vielä mietityttää, jos aijon leikkauttaa omat hiukseni samantyyliseen muotoon kuin Lauren Conradin lyhyt hiusmalli, niin suoristusrautaa en voi jättää pois epäsymmetrisien laineideni takia.. Plääh, mulla niin kutkuttaa toi lyhyt ja sähäkkä hiusmalli ja se vapaus, kun pidennykset ei ole tiellä tai painamassa päätä, mutta onko siitä hyöytyä - sillä jatkuva suoristaminen yleensä on paskonut mun latvat samantien, kun pituutta on alkanut tulemaan lisää niin taas ne on pitänyt leikata.. Mutta jos satsaan oikeisiin tuotteisiin, onnistuisinko?

Mä harvoin käyn kampaajalla, koska tällä hetkellä rehellisesti sanottuna en muista yhtäkään onnistunutta kampaajareissua. Hiustenvärjäyksenkin oon tehnyt tähän asti aina kotona rahatilanteen takia. Oon päättänyt, että jos haluan saada ne unelmahiukseni, niin mun on satsattava kerrankin kampaajaan ja tuotteisiin ja olla tuhlaamatta niitä rahoja niihin ihaniin kenkiin tai lemppari housuihin - jostain on nimittäin lähdettävä ja se alkaa ammattilaisen neuvojen luota. Olis mahtavaa löytää vakiokampaaja, joka osaa samaistua ideoihini ja mieltymyksiini - se tulee tosin oleen vaikeata, koska mä oon tunnetusti tällänen hassu sönkkö, jonka on vaikea joskus kiperässä tilanteessa ilmaista ajatuksia tuntemattomille selkeästi.

Tuli polttaa suorastaan perseen alla; Tilatakko uudet pidennykset vai käydä leikkauttamassa samantyyliseen muotoon, kuin Lauren Conradin lyhyt hiusmalli (vas. alhaalta eka). Myös Cameron Diazin sähäkkä, lyhyt hiusmalli ja sen sävyt houkuttelee aivan jumalattomasti (keskimmäinen kuva alhaalta). Siitä oon ainakin varma, että tummaan en halua palata, vaan jos jotain värjään niin värjään raitoja - niin että se saa juurikasvun sointumaan yhteen tukan oman värin kanssa. Noista kuvista saa aika selkeen käsityksen siitä, mihin aijon hiusteni kanssa nyt pyrkiä. Mitä olette mieltä kollaasin hiustyyleistä ja sävyistä?


-Linda

24 kommenttia:

  1. Noi Cameronin raidotetut hiukset on aika herkun näköset ja sen hiusmalli sopis sulle varmaan sikahyvin :)

    mutta onnea ja edistystä päätöksentekoon tossa hiusjutussa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nii mustaki, mutta saa nyt nähdä.. :) Kiitos!

      Poista
  2. Mä oon aina tykänny sun tummista hiuksista Linda! :) mutta kieltämättä edelisessä tukkapostaukessa missä sulla oli vielä vaaleempi tukka ja kultanen paljettiliivi näytit tosi kivalta!:) Ja leikkaa ihmeessä hiukses tollai LC-tyyliin, jos seuraa Laurenia, ei varmaan voi kauheasti mennä metsään ; ) Ja si äkkiä kuvia vaan!

    emma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa :D Katsotaan nyt mitä tästä tulee, kiitti:)

      Poista
  3. Lämposuojaa ennen suoristamista ja latvasuojaa aina suihkun jälkeen niin eine latvat huonoon kuntoon pääse menemään!:) ite oon käyttäny tota schwarzkopfin bc repair rescuee (semmonen valkopunanen tuubi) ja oon kyl tykänny. sit suosittelen biotiinia ja jos ne ihmisten bioteenit ei toimi niin josvaan uskallat nii kokeile eläinbiotiinia. Auttaa nimittäin!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin kyllä käydä ostamassa sen lämpösuojan vaikka heti.. varmaan yli puoleen vuoteen ei ole tullut käytettyä mitään suojia.. hyi mua! Joo joku noista biotiineista puhuki jo:) Kiitti vinkeistä!

      Poista
    2. Joo ei koskaan kannata suoristaa ilman lämpösuojaa :D ite pilasin omat hiukseni aikoinaa jättämällä sen pois.....

      Poista
  4. siis etteko nukkunu sit yhes ollenkaan vai oliko sulla sit aina pidennykset ?? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietysti nukuttiin, mä vaan otin melkein kaikki pois ja nukuin ne pari klipsua päässä nii että hiukset oli kiinni.. Hävettää myöntää :D

      Poista
  5. kyllä oon kans vaaleiden hiuksien kannalla! jätä pidennykset pois niin tulee luonnollisemman näköisetkin! ja who`s next? kampaamo on todella hyvä! nuorille suunnattu kampaamo jossa on nuoria työntekijöitä:) ihan sokoksen takana:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Khihihi:) Joo sitä on hirveesti suositeltu :)

      Poista
  6. sun pitää ostaa hyvä suoristin! Jos sulla on joku 40 euron markettirauta voit sanoo hyvästit hiuksilles. Suosittelen herstyleria! Kannattaa oikeesti kokemusta on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt heitit hyvän. Voisin pistää mun säästöpossuun tekstin "säästöt uuteen LAADUKKAASEEN suoristusrautaan" hah :D Pitää ottaa selvää noista, mutta pistän korvan taakse ton herstylerin ;)

      Poista
  7. mä suosittelen glo hairia sielä on tosi asiantuntevat ja nuoret työntekijät :))

    VastaaPoista
  8. Sulle sopii tummakin, mut vaalee on upee ja tuo niinku itekki sanoit kasvos paremmin esille..
    Ja jos vaan pystyt ni jätä pidennykset pois ne kuluttaa tosi paljon hiuksia ja satsaa hyviin tuotteisiin :)

    Onnea hiuksien kasvatukseen.. :)

    VastaaPoista
  9. Mä oon kans miettiny just tollasia! Voi noi sopis varmaa sulle niin hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah aijaa no sulla on jo nyt ihanat.. heh:)

      Poista
  10. Miks mun superpitkää kommenttia ei julkastu... Halusin vaan auttaa ja mun mielestä se oli tosi ystävällinenkin :( Laitoin sulle spostiakin sun blogikirppisjutuista, olis kiva jos vastaisit :) Tai ainakin kommenttia laitoin! Toivottavasti vastaisit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä mun mielestä julkaisin :O anteeks hirveesti, vastaan heti!

      Poista
  11. Asdasd ei sittenkään mitään kommentin julkaisusta, se olikin tonne toiseen postaukseen :"DD Että ihminen osaa sekoilla, syytän kellonaikaa.. Mutta niin, toivoisin sun vastaavan mulle blogikirppikselläs :)

    VastaaPoista
  12. Vaaleet hiukset vois kyl sopia sulle tosi hyvin ja mieti miltä ne näyttää huulipunan kanssa! :)Jos leikkauttaisit jonkun kivan mallin ja värjäisit lähemmäs omaa luonnollista sävyäs ja vähän jotain raidotusta ehkä sekaan niin näyttäis kivalta vaikka ne latvat vähän kääntyiskin ylöspäin. Ja lyhyt + vaalea tukka näyttää paljon paremmalta vähän pörrösenäkin!

    http://www.google.fi/imgres?q=lyhyt+hiusmalli&hl=fi&biw=1619&bih=762&gbv=2&tbm=isch&tbnid=awvYJBv2IhGLyM:&imgrefurl=http://www.juurikasvu.org/smf/index.php%3Ftopic%3D178.225&docid=Jge6RSkuiC08QM&imgurl=http://www.ukhairdressers.com/style/hairstyles/10363/2.jpg&w=304&h=380&ei=vwiLT6X6A6ak4ATH2MHWCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=367&vpy=170&dur=416&hovh=251&hovw=201&tx=137&ty=81&sig=106486530388621747836&page=1&tbnh=166&tbnw=133&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:1,s:0,i:93

    Tos yläpuolella on ainakin yks vähän sitä mun näkemystä vastaava kuva tästä asiasta! =)

    VastaaPoista