6/25/2012

Liettua: Päivä 2

Seuraavana aamuna sänky houkutteli enemmän
pusipusi
 Heti aamupalan jälkeen suunnattiin funikulaarille ja vaunulla ylös
Ylhäällä suunnattiin Jeesuksen ylösnousemuksen kirkolle ja kävästiin näkötornitasanteella
Näkötornitasanne
 Sitten takaisin funikulaarilla alas
 Matkalla takaisin hotellille eksyttiin kampaamoon, jossa melkein koko sakille tehtiin jotain
Anton leikkautti hiuksensa
ja veli myös
 Mä ja Antonin äiti otettiin kulmien värjäys ja nyppiminen, joka makso vain 3€
Sitten kävästiin laittamassa kamat kasaan hotellilla, sillä hotellihuoneet piti luovuttaa 12 aikaan. Jätettiin tavarat hotellille säilöön ja saatiin sieltä ilmainen taksikuljetus Urmas nimiseen valtavaan kauppakeskukseen, jossa oli 1000 liikettä. Liikenne on muuten aika hurjaa Kaunasissa, autot ja bussit ajaa tosi lujaa ja miten sattuu, pelotti ihan kyydissä :D Urmaksesta lähdettyämme rankkasade yllätti meidät ja siinä oli sitten päästävä jotenkin bussipysäkille. Kun päästiin takaisin lähelle hotellia ja keskustaa oltiin aivan märkiä kävästiin hesessä syömässä. Kuivat vaatteet vaihdettiin hotellilla vessoissa ja sielä sitten odoteltiin hetki ja lähdettiin kohti lentokenttää. Pelotti vähän lähtee takaisin Suomeen, kun Liettuassa ukkosti, mutta hyvinhän se lento meni :) Sellanen matka siis meillä! Tuntu tosi tyhjältä tulla takas Suomeen ja nyt on hirveä into päästä johonkin lämpimään! Kuka lähtee mukaan?

-Linda

19 kommenttia:

  1. 3e!? Huh miten edullista. :o Suomeenkin tollaset hinnat, kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liettuassa oli todella halpaa verrattuna Suomeen, ruoka, liikennevälineet, kaupat yms.. :)

      Poista
  2. Olisko sulla jotain vinkkejä mitä kannattaisi huomioida Kaunasiin matkustavalle?(: Itsellä sinne matka koittaa parin viikon kuluttua jännittää jo nyt:D Millainen matkalaukku muuten itselläsi oli?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No riippuu tietysti kauan oot sielä, mutta me oltiin vaan toi 3 päivää niin selvisin hyvin urheilukassilla ja ei tarvinnut ainakaan maksaa ruumasta :) Ota vähän selvää Kaunasista ja tulosta vaikka wikipediasta tietoa ja lue koneessa, me luettiin lentokentällä ja pohdittiin siinä yhessä suunnitelmaa missä käydään. Mulla ei nyt oikein tuu mitään mieleen.. mutta kysymyksiä saa aina heittää :) Kannattaa olla varovaisia ainaki liian ystävällisten ihmisten kanssa, jotka tyrkyttää liikaa apuunsa ja ettei kukaa nappaa kameraa kädestä ja lähe juoksee yms :D

      Poista
  3. Oi miten kivoja kuvia! :) ja kivan halpaa tosiaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, ei nyt omasta mielestä mitään niin hienoja, kun kuvasaldo jäi aika vähäiseksi ja ei ollu intoa kuvailla :)

      Poista
  4. hei voitko laittaa noi kuvat taas tavallisiks kun ärsyttää kun eka ne on tollasina haaleina ja sit vasta jos laittaa hiiren siihen niin muuttuu kirkkaammaks ;--( :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään siitä joten se saa olla sen aikaa, kunnes kyllästyn haha sori :)

      Poista
    2. hei magee en oo huomannukkaa tota:D

      Poista
  5. Mitä ihmettä käsitinkö jotain väärin vai aiotko tanssia wanhat "normaalilla" lyhyellä mekolla xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taisin kertoa vähän epäselvästi, mutta siis väriltään oon ajatellu tollasta :D Mutta mieli ehtii muuttua..

      Poista
  6. whaat ootko 95? oon luullu et oot joku 92 tai vanhempi :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon, se lukee tossa oikeanpuoleisessa kuvassaki :D Mitä hittoa miten mua voi luulla 92, mua on aina luultu paljo nuoremmaks :( Haha olipa yllätys :D

      Poista
  7. Sulle muuten oikeesti sopis ton värinen vanhojenmekko!:)

    VastaaPoista
  8. paljon sulla ja antonilla on pituuseroa ja kui pitkii ootte molemmat?:) mulle ja mun poikaystävälle usei huomautellaa meiä pituuserosta, oon ite 165 ja poikaystäväni 187 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon 156cm ja Anton joku yli 180cm, mutta eipä se meitä yhtään haittaa eikä olla hirveesti kuultu siitä sanomista :) Musta on kiva kun poika on pitempi, tulee turvallinen olo hehe :)

      Poista
  9. itekki tykkään:) ja ei haittaa vaikka ois korot jalassa koska silti reilusti lyhyempi:)

    VastaaPoista