6/19/2012

Meikkipostaus: Arkimeikki

Pari lukijaa on kysellyt, että mitä kosmetiikkatuotteita käytän tehdessäni arkimeikin ja kuinka hoidan ihoani. Ajattelin siis tehdä uuden meikkipostauksen, kun kosmetiikkavarastoni on muuttunut viimeisestä jonkin verran. Alhaalla myös kuva ennen ja jälkeen meikkauksen. Ottakaa myös huomioon, että mä oon meikkauksessa täysin amatööri, eli ammattitaitoa ei löydy. Joten nää vinkit perustuu vaan siihen mitkä oon kokenut itselläni toimivaksi. Otetaan vastaan myös tarpeellisia vinkkejä ja korjauksia kommenttiboksiin :)

Ihonhoito ja puhdistus
Kunnon puhdistusaineet on tärkeät ja useita erilaisia vaihtoehtoja kokeilemalla oon viimein löytänyt ne omat, jotka sopii just mun iholle.

Vivalin öljyisillä silmämeikinpoistolapuilla saa postettua silmämeikin vaivatta, etenkin ripsarin. Oon myös huomannu, että mun ripset on vahvistunut sitä käyttäessä. Se kuitenkin jättää silmät jonkin verran sumuisiksi puhdistuksen jälkeen, mutta eipä se yöllä juuri haittaa.
Lumenen syväpuhdistava puhdistusgeeli on tarkoitettu rasvoittuvalle/sekaiholle ja on osoittautunut toimivaksi jättämällä raikkaan ja hengittävän tunteen iholle pesun jälkeen. Siitä asti, kun aloin käyttämään sitä, epäpuhtauksia ei ole juuri näkynyt :)

Ihon kosteutus
Gasnier skin naturals päivävoiteella kosteutan ihon aamuisin ja iltaisin. Plussapuolia on, että se tuoksuu hyvälle. Mulla on sekaiho, joten mun ihon rasvasuus pomppii joskus laidasta laitaan. Silloin kun se on rasvanen jätän yleensä turhat rasvat pois ja käytän rasvaa vain silloin, kun iho tuntuu kuivalta. Kuivia paikkoja mulla kasvoissa on yleensä mm. nenä.

Tummat silmänaluset
 Garnier Skin Naturals PureActiveasta kiinnostuin heti, kun olin testannut sitä ystävälläni. Peitän sillä yleensä silmänalukseni ja se viilentää mukavasti huonojen yöunien jäljiltä jääneitä turvonneita silmänympäryksiä.

 Rimmel Match Perfection valokynä on osottautunut halpaan hintaansa nähden todella tehokkaaksi. Tää on osoittautunut parhaaksi mulla laittamalla sitä koko silmän ympärille, jotta silmä saa vähän "valoisuutta".

Meikkipohja
 Maybeline Dream Creamy Founationia testasin myös ensimmäisen kerran ystävälläni ja rakastuin siihen heti. Se on täyteläinen kompaktimeikkivoide, joka yhdistää tehokkaan kosteutuksen kevyeeseen koostumukseen. Se sisältää runsaasti kosteuttavia ainesosia ja siksi sopii myös kuivalle iholle. Levitän sitä yleensä koko naamaan saadakseni kauniin mattaisen ja tasaisen pinnan. Se saa ihon hehkumaan :) Suosittelen tätä lämpimästi jokaiselle!

Rimmelin Stay Matte meikkivoidetta pistän yleensä vain hieman poskiin. Se on kevyttä ja saa oman ihoni hehkumaan.

Meikin kiinnittäminen
Lorealin infallible puuteria käytän meikkipohjan kiinnittämiseen. Se luo kevyen ja mattaisen lopputuloksen.

 Tää Diorin puuteri on mun lemppari, sillä toi antaa kivasti väriä kasvoihin ja on luonnollinen. Tota en oo kuitenkaan ostanut itse, vaan se on joku äitin vanha :)

Silmämeikki
 H&M:n light brown kulmakynällä saa taijottua siistimmät kulmat ja mukana on myös kulmaharja. Hinta ja laatusuhde on mulle ok.

 Seppälästä ostetulla Lyran valkoiella natura eyelinerilla rajaan joskus hieman silmän sisänurkkia, joka luo "illuusion" suuremmista silmistä. Käytän sitä kuitenkin hallitusti, joten älkää pelätkö lokinpaskoja :)

H&M:n rajauskynä on ihan ok. Yleensä päädyn siihen, koska se on hinta ja laatusuhteeltaan hyvä. En oo koskaan käyttänyt hirveesti rahaa meikkeihin ja yritän aina löytää halvimman. Toi kynä on aika paksu, mutta sen kanssa on harjoiteltu elämään :)

 Maybelinen Great lash maskaraa laitan yleensä parisen kertaa. Ensin vetelen ohuen kerroksen ripsaria ja käyn ripset harjalla läpi ihan tyvestä päähän. 10 minuutin päästä laitan vielä toisen kerroksen vahvistukseksi, jos muistan/aikaa riittää.

Huulet
Hawaiianin tropic huulikiilto on mulla aina mukana ja se on mun ykköshuulikiilto. Se on hyvänmakuinen ja tuoksuu hyvältä<3 Näitä saa mm. Seppälästä ja Stockmannilta.
Vaseline Aloe Vera on toinen, jota kannan mukanani usein. Se antaa huulille raikkaan tuulahduksen ja on väritöntä. Näitä saa mm. tavarataloista ja ruokakaupoista sekä vapaan valinnasta.

Ennen ja jälkeen
Siinä kuvaa täysin meikittömänä ja meikkauksen jälkeen. Älkää naurako, näytän vähän mangustilta ilman meikkiä :D Mulla on sitten joku epäsikiö nuttura näissä kuvissa, jolla oon heittänyt omat hiukset vaan kiinni taakse pois tieltä, joten älkää välittäkö. Onneksi se ei näy :D Tummat silmänalukset ja pisamat hälvenee meikin alle selvästi. Silmätki näyttää enemmän elollisilta, kun on saatu silmiin vähän volyymia ripsarilla ja rajauksilla. Loppuenlopuksi ei tossa ole paljon eroa eli aika kevyt arkimeikki :) Helteellä meikki vähenee alle puoleen ja saatan laittaa vain silmänaluset ja kulmat kuntoon ja vähän ripsaria. Sitten sujautan vain puuterin, aurinkopuuterin, huulikiillon ja ripsarin laukkuun, jotta voin päivänmittaan korjailla naamaa and that's it. Niillä mennään! Toivottavasti tästä postauksesta oli jollekkin edes pientä hyötyä :)

PS. Oon ollut laiska liettua postauksen kanssa, joka oikeastaan tulee muutamassa eri osassa, joten olkaa kärsivällisiä :)

-Linda

21 kommenttia:

  1. oot kyllä nätti! ja toi ripsari on parasta :)

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Tuu ottaa vaa täältä, niitä piisaa ;)

      Poista
  3. hitto sain sydärin ku tosta hiirestä tuli tota lunta tai jotai xd oot tosinätti meikin kanssa ja ilman, ja kivan luonnollinen meikki:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D no kiitos :) musta näytän mangustilta ilman silmämeikkiä XD

      Poista
  4. Oot oikeesti tosi kaunis ja sun elämässä näyttää olevan kaikki niin hyvin!
    Aina kun seuraan sun blogia saan tästä jotain uutta irti, itse olen epäonnistunut elämässäni kaikin puolin ja harvoja asioita voinkaan korjata, mutta aina kun luen blogiasi niin se piristää _koska_ sulla on joku aivan ainutlaatuinen ja ihana tapa kirjoittaa että susta on kiva ottaa välillä mallia ja ryhdistäytyä!
    Voi kun voisin suhtautua itse omaan elämään niin niinkuin sä teet!
    Ja tän nyt ei ollut tarkoitus olla mikään angstinen itsesääliviesti, vaan tarkoitus oli viestittää sitä että välillä sun blogipäivitykset oikeesti auttaa jaksamaan!

    Ps.videopostaus olis tosi kiva vaikka hölöttäisitkin vaan vähän sitä sun tätä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saitpas mut hämmentyneeks, ei mullakaan kaikkin elämässä hyvin mene kuten ei kellään :) Joskus tulee myrskyjä, mutta aina se aurinko nousee! Pitää vaan oppii ajattelemaan positiivisesti, usko tai älä mullakin on hirveitä päiviä jollon valitan kaikesta ja mikään ei onnistu, mutta asioiden on tapana järjestyä :) En mäkään jaksais aina jos Anton ei olis mua patistamassa ja tukemassa kun mulla on vaikeimmat päiväni.. Mutta mukava kuulla, että toimin sulle ns. mallikuvana, oon otettu siitä. Kiitos kommentistasi<3 Ja videopostaus on mietinnässä ;)

      Poista
    2. Juu sitä mäkin oon yrittänyt ja enimmäkseen onnistunut nykyään juuri tuossa positiivisesti ajattelus.
      Se vaan ku menneisyys painaa, esim se et mut on raiskattu, kiusattu päiväkodista asti, oon vaihtanu nimen kokonaan ja oon saanu tappauhkauksia ym.

      Muuten oon ihan normaali enkä mitenkään erotu muusta massasta esim. ulkonäköni perusteella ja muuten kyllä löytyy kavereita.
      Sun blogis on oikeesti ihmeen hyvin auttanu mua just korjaan mun ajatusmallia, just sillain millanen haluisin olla: eli just positiivinen, ilonen ja elämänmyönteinen vaikka vanhat ''traumat'' painaakin menneisyydes.

      Kiitos siitä ja varmasti seuraan blogiasi tulevaisuudessakin! :)

      Poista
    3. Herrajumala, hirveitä asioita sulle on tapahtunu :( En yhtään ihmettele tollasessa tilanteessa jos ei jaksakkaan uskoa mihinkään, mutta mukava kuulla että vaikutan johonkin positiivisesti ja tää blogi auttaa jossain määrin muita ihmisiä! Tulee hyödyllinen tunne kun saa olla avuksi :) Tsemppiä ja voimia sulle jatkoon!

      Poista
  5. Wau sulla on upeet huulet! Ja oot niin kaunis, luonnollinen ääääää en kestä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei anteeksi en ymmärrä sua :( Mutta suuri kiitos silti :)

      Poista
  6. Vastaukset
    1. haha no täältä saa tuu ottaa pois vaan :D

      Poista
  7. voi että ootpa kaunis :-)! tossa tuli aika määrä meikkejä ja luulis että niillä tulis jotenki tunkkanen lopputulos, mut ei näköjään! ihanan kevyen ja helpon näköinen meikki :-) en olis kyllä arvannu et käytät noin paljon eri ihomeikkejä, sen verran luonnollisen näköinen sun meikkis on aina:-)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no noi vähä vaihtelee, mutta mulla kestää yleensä tehdä toi meikki joku 10min :)

      Poista
  8. mä en nauranu sun meikittömälle kuvalle vaan tolle ' Älkää naurako, näytän vähän mangustilta ilman meikkiä :D' en tiiä mitä hauskaa tossakin nyt oli mutta ainakin jotain viihdykettä mun yövuoroon :D

    VastaaPoista