9/22/2013

I love second hand shopping

kirppistelyy 106
Second hand shopping: Denim vest 4€ (H&M) / Rukka's raincoat 2€ / Big sweater 3€ (Naturally yours)
kirppistelyy 150
2013-09-023
Olin jo jonkin aikaa metsästänyt kirppiksiltä silmä kovana noita Rukkan kuratakkeja, jotka oli kova sana pienenä haha. En meinannut pysyä housuissani kun sain tuon ihanuuden käsiini pilkkahinnalla. Ainoa miinus on, että selässä on pientä mustaa likaa, mutta toivotaan sen lähtevän pesussa! En malta odottaa kun saan vedettyä tuon kyseisen neuleen ja sadetakin päälleni! Ainoa ongelma onkin, että mitkä housut? Leggingsit vai sukkikset? Minkä väriset? Tyylivinkkejä otetaan vastaan ;) Ajattelin noiden kanssa jotain perus bootseja tai kumisaappaita. Vielä kun sais jotkut värikkäät kumpparit haha.
kirppistelyy 091
Huomasin ilokseni kotona, että tää kyseinen neule onkin 100% puuvillaa ja se kyllä tuntui nähdessäni eilen kaveria Sushin merkeissä sekä viinilasillisella. Toi on nimittäin hurjan lämmin päällä!
kirppistelyy 050
kirppistelyy 182
Mukaan lähti myös uudet aurinkolasit vain eurolla sekä 4kpl lasinalusia 1,50€. Noi on tosi makeita ja satun omistamaan sattumalta samanlaisia tauluja ;)


Mä rakastan kirppareilla kiertelyä, vaikka ihan pelkkänä ajanvietteenä. Mulla tulee kierreltyä kahdella kirpparilla kerran viikossa. Kirppiksiltä tulee oikeesti tehtyä hyviä ja edullisia löytöjä - tosin löytyy munkin kirppishistoriasta jonkin verran heräteostoksia, mutta niitä tekemällä oon periaatteessa kasvanut siitä pois ja osaan paremmin arvioida tarviinko jotain vai en. Mä teen oikeestaan kirppareilta joskus melkein parempia löytöjä, kuin itse kaupoista haha. Mitä löytöjä te muut kirppishirmut ootte tehneet viime aikoina?:)

Monet teistä tietääkin, että mulla ja mun ystävällä Essillä oli juuri äskettäin kirppispöytä Radiokirppikseltä. Sieltä tuli rahaa mukavasti ja ne jääkin nyt säästöön Antonin ja mun Viron matkaa varten. Pari juttua oli kuitenkin tosi harmillisia ja ärsyttäviä. Ne jutut sai mut miettimään aijonko enää ottaa kirppispöytää kyseiseltä kirppikseltä tai ollenkaan ja pitäisikö myydä vain netin välityksellä.

Nimittäin me oltiin Essin kanssa pistetty tarkasti muistiin mitä myytiin ja millä hinnoilla. Pidettiin myös huolta siitä, että jos alennettiin hintoja, niin ne oli korjattuna vihossa. Radiokirppikseltä ei saa hintalappuja takaisin paitsi maksua vastaan, joten me listattiin kaikki ylös kuten viimeksikin. Kun me oltiin tehty lauantaina tilitys ja mentiin laskemaan kuinka paljon kummallekkin kuuluu, niin meidän lukemat osottautuivat yli 40€ enemmän, kuin mitä me saatiin. Eli me jäätiin omista tavaroistamme tappiolle yli 40€, joita ei koskaan saatu edes takaisin. Me vielä laskettiin nuo monia kertoja läpi. Ennen kuin me tyhjennettiin pöytä me kierreltiin muut pöydät läpi josko jotkut olisi jättäneet niitä muille pöydille, mutta ei löytynyt mitään. Soittelin vielä tänään olisko kassaan tullut jotain lisäystä, koska eilen tilitystä tehdessämme kirppikselle jäi vielä pitkä kassajono - sekin näytti nollaa. Eli ainoat vaihtoehdot ovat, että meiltä oltiin varastettu tavaraa, me ei oltu huomattu muissa pöydissä meidän tavaroita tai hintalappuja oltiin vaihdeltu. Tää on tosi surullista ja tiedän, että Radiokirppis ei korvaa varastettuja tavaroita. Tarkoitus ei ole mitenkään haukkua tai mitätöidä Radiokirppistä vaan nimenomaan ihmisiä. Tää pistää vaan miettimään, että missä hitossa ihmisten rehellisyys on. Onko teillä käynyt jotain vastaavaa?

PS. Mua pelottaa että tänne blogiin on tullut joku virus tai jokin, kun toisella selaimella tää avaa tän tekstinkirjoitus osion ihan oudoksi ja sekoilee. Nyt tää lisäilee outoja linkkejä tänne ja lataa kokoajan. Yhellä kerralla en päässyt blogini sivuille ollenkaan vain valitti virhettä. Help me! Luulen että tää johtuu siitä, koska painoin tällä viikolla jotain blogin tilastoissa näkyvää sivun osoitetta, josta oli tullut paljon kävijöitä. Tajusin kuitenkin ottaa sivustosta vasta myöhemmin selvää ja jokin haittaohjelmasivustohan se tietysti oli - niin mun tuuria. Klikkasin sitä tosin toisella koneella, mutta ääh pelottaa, vaihoin salasanatkin tähän tilille. Jollain muulla käynyt vastaavaa?

-Linda

25 kommenttia:

  1. Mä en oo vieläkään oppinut kirppisihmiseksi ja se harmittaa aina kun katselen näitä sun tekemiä löytöjä! Mun kirpparikierrokset loppuu aina lyhyeen kun en vain osaa katsella sieltä mitään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa :D sun pitää oppii kärsivällisemmäks ;)

      Poista
  2. Mä muistan kans ku pienenä kaikilla oli tollaset takit. Nyt itekkin haluaisin tollasen sadetakin mustana tai punasena :) Oon kyllä niin kateellinen, ku löydät kirppiksiltä aina jotain kivaa !
    http://nelliuu.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eikä xD nyt vaan ite kirppiksille kiertelee niin säkin löydät!

      Poista
  3. ihania löydöksiä :>
    kirpparihirmu ilmottautuu!

    http://annikamariella.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. mäki haluun värikkään sadetakin! hitsi vieköön, nyt sain täältä dubaista hunteritkin ostettua paljon halvemmalla, niin olis kiva saada kaveri niille haha :-) osaispa itekki kiertää kirppareit, oon ehkä huonoin käymää kirppiksil.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää mäki haluun hunterit!! Sun täytyy opetella jäät muuten paljosta paitsi ;)

      Poista
  5. Voi että sentään mitä löytöjä♥! Kun kirjotukset on ohi, nii mä nainen niin tiedän mitä me tehdään!
    Me mennään hirmuileen kirppiksille ja vaikka lasillisille! ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo todellaki mennään<3 Toi kuulostaa hyvältä ;)

      Poista
  6. Kyllähän missä vaan kirppiksellä voi käydä noin että eise nyt varmaan iha radiokirppiksestä oo kii..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii siks mä sanoinki tossa että otanko enää kirppispöytää radiolta tai ollenkaan eli muualtakaan :D

      Poista
  7. Kirpparit on parhautta!! :----) Terveisin kirpputorihirmu!

    www.elsanneli.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onkin! Niissä on ihan oma tunnelmansa ja tulee tehtyä mahtavia löytöjä esim jotain hienoja hyväkuntoisia vaatteita puolet halvemmalla kun kaupassa pari kuukautta sitten :)

      Poista
  8. mulla kävi kans kerran, että muutamat vaatteet ja kahdet kengät joko varastettiin/vaihdettiin hintalaput tms, kun pidin vaatteitani myynnissä kirpparilla. harmittaa suunnattomasti, jos jotkut ihmiset sortuu varastamaan tavaraa kirppareilta, joista muutenkin saa halvalla kaikkea. :( tai jollain muulla tapaa tekemään hallaa muille ihmisille..
    mutta ihania kirppislöytöjä oot tehny! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi on niin harmillista ja koko kirppiksen idea menee ihan pilalle pikku ryöväreiden takia :( Se on tosi harmillista :/

      Poista
  9. En kestä kun noi on niin ihania löytöjä! Mä en ikinä tahdo löytää kirppareilta tollasii kivoja juttuja :S pitäis kai käydä useemmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voisko sanoa että harjoitus tekee mestarin?;) vai onkohan tää enemmän tuuripeliä

      Poista
  10. Ai että sä teet kyllä aina himo hyviä löytöjä! Tuntuu et kun mä käyn kirpparilla niin siellä ei oo mitään. Ehkäpä mä en vaan osaa ettiä:D mut oot varmaa tänne jo kirjottanu mut mä liityin vasta lukijaksi ni millä kirppareilla sä yleensä käyt! Mä asun kans tampereella ja olis kiva tietää jotain hyviä kirppareita!:) radiolla oon käyny:) ja tosi kiva blogi ja oot kyl todella nätti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä aika paljon tuurista kiinni ja siitä miten tarkkaan jaksaa katsella :) Mä käyn yleensä Radio ja bonuskirppiksillä! Vähän aika sitten kävin kurkkaamassa uutta Tarina kirppistä Laukontorilla ja vaikutti mukavalta. Kunnon valot ja muutenkin sai rauhassa katsella kun ei ollut ainakaan sillon ihan hirveesti porukkaa! Kiitos paljon:)

      Poista
  11. Kirpparit on kyllä ihan parhaita! Ja se tunne kun löytää jotain kivaa edullisesti :) Ja voi vitsi toi sadetakki on hyvä löytö, mäkin oon sellasta ettinyt tässä viimeaikoina kirppareilta, mut ei oo tullu vielä vastaan. Nii ja mua myöskin kiinnostais tietää missä kirppareilla käyt tampereella, tai mitä suosittelet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä se tunne ;) Haha tosi moni on näköjää etsinyt tommosia! Mä käyn yleensä radio ja bonuskirppiksillä! Suosittelen myös vilkasemaan Laukontorille juuri tullutta Tarinaa :)

      Poista
    2. Okei! Itekki oon kiertäny yleensä vaan radion ja bonuksen.. mutta täytyypä käydä kattomassa tuota uuttakin! kiitti vinkistä :)

      Poista