10/23/2013

Arjen luksusta

sushua 033sushua 042
Tämä päivä vierähti mukavasti Emilian kanssa. Kokkailtiin kasvis-sushia ja Emilia toi mukanaan pullon Pink Platinoa - Varsinaista arjen luksusta! Lisäksi opetin tuota mimmiä tekemään sushia, sillä hän aikoo tehdä niitä itse kuukauden päästä tupareihinsa ;) Oli mukava viettää aikaa kunnolla, sillä sen jälkeen kun Emilia muutti omilleen Poriin me ei olla ehditty vaihtamaan kuulumisia kuin kahvittelun merkeissä ja puhelimen kautta. Siitä on noin vuosi kun tuo tyttö vei mut ensimmäistä kertaa sushille Watami Sushiin ja siitä asti sushista on tullut mulle samanlainen pakkomielle kuin esimerkiksi petollisista mutta aina yhtä ihananista sipseistä (oon aina ollut enemmän suolasen perään)Mutta niin kuin on sanottu niin sushissa vaan on oma koukuttava makuelämyksensä!
   Mä oon nyt kuukauden harjoitellut tekemään sushia itse ja siinä hommassa sanonta "harjoitus tekee mestarin" todellakin pitää paikkansa. Eli ei kannata luottaa siihen, että ensimmäisellä kerralla kaikki onnistuu täydellisesti. Kun mä ensimmäisen kerran tein sushia niin ne kaikki lahosivat käsiin, koska eivät pysyneet kasassa. Nyt kun tekotekniikka on kehittynyt voi lähteä kokeilemaan sushia muillakin täytteillä. Onhan tuossa siis vielä harjoittelemista, sillä mm. täytteet eivät vielä luonnistu aivan keskelle sushia kuten kuvissa näkyy haha. Ajattelin että jos haluatte, niin voisin tehdä ensi kerralla sushia tehdessäni kunnon postauksen vaiheista ja tarvikkeista. Miltä kuulostaa?:)

-Linda

11 kommenttia:

  1. Vau tosi hyvän näköstä!! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, Sushi postaus olis mahtava! Itse en vielä oo maistanu mutta uskon että on maukasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli semmosta sitten kehiin!:) Jos et ole koskaan maistanut sushia ennen, niin suosittelen käydä ensimmäistä kertaa mieluummin jossain paikassa sushilla kuin tehdä ensin itse! Ekalla kerralla tuskin makuelämys on mikään paras haha niin paljon tuossa on säätämistä sillä harjoitus tekee mestarin ;)

      Poista
  3. sushi postaus osi tosi kiva! :)

    VastaaPoista
  4. Joo tee sellanen postaus! Mäkin haluisin oppia nimittäin tekemään itse sushia! Täällä Porissa kun ei niitä (ainakaan hyviä sellaisia) saa mistään!!! :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun tuut joskus tänne niin meidän pitää treffata ja käydä sushi lounaalla ;)

      Poista
  5. En tiedä mitän teet, mutta ite yleensä leikaan esim
    porkkanat ja kurkut levän levyisiks ohuiksi pitkiksi tangoiksi. Kasaan kaikki täytteet sinne maton etureunaan vierekkäin ja päällekkäin parin senttimetrin alueelle. Alan pyörittää sieltä täytteiden päästä rullalle, niin että ne täytteet kiepsahtaa heti ympäri, sillai oon saanu ne aina keskelle nätisti! :)
    Mut eihän se makuun vaikuta, missä osassa ne siel on.. :D
    Sushi on niin hyväää!:) Mulla on jostain syystä yhestä avaamattomasta levypussista menny kesällä parasta ennen päiväys umpeen ja en tiä uskaltaisko silti viel käyttää niitä, nehän on aika kuivaa kuitenki... :(

    -enniii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietkö mä oon jotenkin miettinyt aina että ne olis vaikee leikata jos ne jättää pitkiksi suikaleiksi! Mutta mä kyllä kokeilen tota ensi kerralla, koska noin se varmaan pitääkin tehdä ;) haha vitsi oon aina pilkkonut pieniksi.. shame on me ;:DD

      Niin on! Rakastan sushia!<3 Ei ehkä kannata enää käyttää :( mutta onneks ne ei oo hirveen kalliita ainakaan se 10kpl pussi :)

      Poista
  6. Mulla ei riittäis kärsivällisyys näpertää :P onneksi täällä moooonta sushi-mestaa;) nammm

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah! sun on pakko joskus kokeilla ;)

      Poista