12/19/2013

One minute hair tutorial: Hair extension bun


Monet teistä tietävätkin, että parin vuoden clip-on pidennysten käytön jälkeen mun omat ohuet ja lasimaiset hiukset vaurioituivat niin pahasti jatkuvasta pidennyksien käytöstä ilman säännöllisiä taukoja, että mun päässä oli useampi kaljukohta. Näinhän ei siis pitäisi tapahtua ja sitä varten pidennysten käytössä neuvotaankin, että pitäisi välillä pitää pieniä taukoja, jotta oma hius elpyisi. Mun oli siis pakko herätä siihen todellisuuteen, että jos mä aijon saada omat hiukseni kuntoon, niin mun on luovuttava siksi aikaa pitkistä clip-on pidennyksistä. Mun oma tukka oli siinä vaiheessa niin ohut, että mä en kertakaikkiaan pystynyt ja kehdannut olla ilman pidennyksiä, joten keksin hätäratkaisuksi leikata vanhat huonokuntoiset clip-on pidennykset hiukseni pituisiksi ja aloin käyttämään niitä ns. "tuuhennuksina". Monet ovat saattaneet ihmetellä kuinka mun hiusten pituus välillä vaihtelee blogissa näkyvissä kuvissa, joten tässä on siis syy - välillä tulee ikävä pitkää reuhkaa. Oon kohta vuoden ajan käyttänyt omien hiusteni pituisia "tuuhennus" clip-on pidennyksiä ja tuo aika on tehnyt mun omille hiuksille ihmeitä, mutta vielä riittää tehtävää ja kasvatettavaa, sillä omasta tukasta ei vielä juuri saa kauniita peruskampauksia.
   Löysin kuitenkin tähän hiustenlaitto ongelmaani täydellisen ratkaisun. Bongasin nimittäin taannoin Rapunzel of Swedenin sivuilta mielenkiintoisen hiusnutturan ja clip-in poninhännän. Uteliaana pistin sähköpostia menevään mahdollisesta yhteistyöstä ja iloiseksi yllätykseksi sain myöntävän vastauksen. Pari viikkoa sitten sain todella nopealla toimituksella hiusnutturan ja clip-in poninhännän lähimpään postiin haettavaksi (clip-in poninhännästä videota ja esittelyä tulee myöhemmin) ja täytyy sanoa että oon todella tyytyväinen. Koska mun oma tukka on lyhyt ja ohut, ei muhkean nutturan tekeminen omilla hiuksilla ole vielä mahdollista ja siksi halusin päästä kokeilemaan Rapunzelin kyseistä hiusnutturaa. Parasta hiusnutturassa kuitenkin on, että se on todella nopea- ja helppokäyttöinen, joten se sopii kelle vaan, joka haluaa saada hiuksensa siistille nutturalle nopeasti ilman turhaa pinnien etsimistä ja mikä parasta, tämä onnistuu vain minuutissa! Mikä olisikaan parempi pelastaja pommiin nukuttuna kouluaamuna?;) Ja tottakai nuttura käy sekä arkeen että juhlaan ja erilaiset kampauksetkin ovat mahdollisia, kuten esimerkiksi letti omasta tukasta nutturan ympärille! Ylhäällä on mun tekemä ohjevideo, kuinka tuo hiusnuttura laitetaan päähän. Toivottavasti pidätte! Kiitos vielä tuhannesti Essille, joka kuvasi videon!:)

*Postaus on toteutettu yhteistyössä Rapunzel Of Swedenin kanssa.

-Linda

8 kommenttia:

  1. Voi vitsit ompas kiva tuollainen, täytyisiköhän sitä itsekkin hankkia tuollainen ;-) Kiitos että teit postauksen tästä, sai todella miettimään tälläisen ostoa ja hintaa tosiaan vain tuon verran !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen!:) Pysyy päässä kovemmassakin tuulessa, vaikka ensimmäisinä kertoina hieman jännitti! Olishan se nyt ollut noloa, jos keskellä kaupunkia hiusnuttura tippuukin päästä hahah. Mukava kuulla positiivista palautetta<3

      Poista
  2. On kyllä hyvän ja helpon näkönen :) Ootko sää tehny muuten miten videoita?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä!:) Itseasiassa mulla on nuorempana tullut tehtyä aika paljonkin erilaista videota ja editointia, mutta tää taitaa olla eka video useampaan vuoteen! Tää on editoitu windows elokuvatyökalulla, ei sisällä mitään parhaimpia editointi mahdollisuuksia, mutta kyllä tolla nyt minuutin tai useammankin kestävän videon saa editoitua!

      Poista
  3. Mullakin on hiukset niin ohuet ja lyhyet että saa aina tapella pinnien kanssa että ne menisivät hyvin. Toi hiusnuttura kyllä vaikuttaa tosi hyvältä! Ihana video muutenkin vaikka olisi ollut kiva jos oisit selostanut tekemäsi itse :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla sama, ei pysy kiinni ilman useampia pinnejä ja vauvahiukset sojottaa aina minne sattuu ilman lakkaa :( Tuo on kyllä tosi käytännöllinen ja mukana tulee hiusverkko, joka pitää nutturan hyvässä kunnossa. Itseasiassa mä mietin että pitäskö mun nauhottaa selostus ja pistää ne tohon videoon ja nyt vähän harmittaa, kun en tehnyt niin :D

      Poista
  4. Millo teet postauksen tosta mainitsemastas poninhännästä? Ootan mielenkiinnolla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heti kun saan videon editoitua loppuun :) Yritän parhaani mukaan saada tehtyä sen tämän viikon aikana!

      Poista