5/14/2015

Kohti terveellisiä elämäntapoja

IMG_2198mpIMG_2287mIMG_2318mpIMG_2382mIMG_2249mpIMG_2398m2
Cardigan from HKI1989 (gifted) / Bag from second hand shop / Pants & sunglasses from Gina Tricot / Watch Daniel Wellington / Cut-out shoes from H&M

Muistatte varmaan parin kuukauden takaisen postaukseni aloittamastani 20 päivän Detox-kuurista? Meikäläinen sitten lähti muuttamaan elämäntapojaan sen innoittamana parempaan suuntaan ja vähän pitemmäksi aikaa, kuin kahdeksikymmeneksi päiväksi. Kuurin aikana pyrin liikkumaan ja syömään säännöllisesti ja terveellisesti. Jätin herkut ja alkoholin pois kuurin ajaksi ja vettä täytyi opetella juomaan pari litraa päivässä. Kiloja lähti 20 päivän kestäneen kuurin aikana -4kg, joista suurin osa oli varmasti nesteitä. Detox-kuurin jälkeen olo tuntui oikeasti todella hyvältä ja sen innoittamana päätin jatkaa terveellisiä elämäntapoja. Toinen kuukausi on nyt menossa ja juon yhä vettä monta litraa päivässä, käyn salilla 4x/vk + aerobiset sekä yritän parhaani mukaan syödä säännöllisesti ja terveellisesti. Alkoholia annan itseni juoda silloin tällöin jos juhlalle aihetta löytyy. Herkkuja en ole pois-sulkenut kokonaan, vaan nautin niitä kohtuuden rajoissa silloin tällöin viikonloppuisin.
   Tässä on hyvä ja tässä pyritään pysymään. Kuuri nimenomaan sai mut tajuamaan, että kysymys on kokonaisuudesta, nimenomaan niistä pienistä valinnoista. Ennen pidin lyhyitä liikuntasuorituksia, kuten rappusten valitsemista hissin sijaan turhana. Nyt nään asiat laajemmasta mittakaavasta. Oon jo useamman edellisen vuoden aikana jojoillut painon ja liikunnan kanssa ja haluan siihen tulevan lopun. Oli kausia, kun urheilin ja voin hyvin tietyn ajan ja sitten motivaation loppuessa lopetin seinään ja pahimmassa tapauksessa vedin kaiken yli. Nyt mulla on vahva polte tästä ja nimenomaan haluan tän tulevan osaksi mun elämäntapoja ja kehittää itseäni ja kroppaani ja katsoa mihin mä kykenen. Oon sitä mieltä että mitä ikinä sä päätät ja mitä enemmän teet töitä päätöksesi eteen, niin sen sä tuut myös saavuttamaan! Et ehkä heti, mutta pitemmällä kaavalla kyllä. Voin sanoa, että mun oli todella vaikea alussa hyväksyä, että tuloksia ei näy heti, koska oon malttamaton "kaikki mulle nyt heti" -tyyppi. Nyt mun kärsivällisyyttä koetellaan, mutta uskon sen olevan tän kaiken väärti.
   Näiden parin kuukauden aikana mä sokaistuin mun kehitykselle, kunnes koin herätyksen. Salilla ollessani ulkomaalainen mies tuli juttelemaan mulle treenattuamme vierekkäin. Hän kehui sitä kuinka pieneksi ja nuoreksi vedän kunnolla ja olen hyvässä kunnossa. Juttelutuokion ja yhteisen lyhyen treenimme jälkeen en voinut muuta kuin hymyillä. Katsoin itseäni treenin jälkeen pukuhuoneen peilistä ja tajusin kuinka lyhyessä ajassa tulin sokeaksi parin kuukauden aikana mussa tapahtuneille muutoksille ja aloin katsomaan vanhempia kuvia. Kyllä, kehityksen huomaa.
   Vuoden päästä uskon katsovani itseäni pielistä vertaillen itseäni vanhoihin kuviin ja olevan tyytyväinen siihen, mitä oon saavuttanut ja se uskon sen motivoivan mua jatkamaan säännöllisesti ja terveellisesti syömistä ja liikkumista osana jokapäiväisiä elämäntapojani loppuelämäni ajan. Suuri haaste pienelle ihmiselle - mutta täysin yrittämisen arvoinen.

P.S. Ensi kerralla voisin sittenkin testata tuota viikon kestävää puhdistukuuria!

Photos by Jerry / WILLPOWER
Edit by me

-Linda

9 kommenttia:

  1. Itseänikin on kiinnostanut kokeilla Detox-kuuria ja tämä postaus lisäsi vain kiinnostustani! :)

    Ihanan rento asu - varsinkin tuo laukku on todella kivan näköinen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä! Kuurin tarkoitushan ei siis ole laihtua vaan nimenomaan siis puhdistaa ja kyllä aijon tehdä näitä kerran tai kaksi vuodessa. :) Kiitos paljon!

      Poista
  2. Go Linda!! :) Ihana kuulla miten mahtavia tuloksia oot saanu noin lyhyessä ajassa vielä! Ps. Ostin sitä clipperin detox teetä sun inspiroimana ;) Tsemiä!

    - Milla K / Lack of Colour

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti Milla<3 Hahah hyvä tyttö! Mulla loppu ne jo, joten pakko ite käydä ostaa lisää ;)

      Poista
  3. Ihanat kuvat :) Sun hiukset ovat niin upeat!

    Oli myös tosi kiinnostavaa lukea sun Detox tuloksista. Mahtavaa miten paljon pienet ruoka muutokset voivat vaikuttaa omaan hyvinvointiin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!:) Tosi kiva että tykkäsit lukea! Kaikki on nimenomaan kiinni siitä syömisestä loppujenlopuksi..

      Poista
  4. Kun olit kuurilla niin söitkö noita kaiken maailman vihersmhoothieita ja oliko sulla tarkka ruokavalio mitä noudatit? Oon erittäin kiinnostunu tästä kuurista niin olis kiva saada vastaus! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En todellakaan! En halunnut viedä sitä niin ääripäähän, vaan nimenomaan pyrin syömään normaalia kotiruokaa säännöllisesti kolmen tunnin välein ja jätin kaiken epäterveellisen pois kuurin ajaksi. :) Niin helppoa!

      Poista
    2. Niin ja epäterveellisellä tarkoitan nimeomaan karkkia, sipsiä, pikaruokaa.. eli niitä mielitekoruokia :D

      Poista